Auckland, here we come - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gert & Jacqueline - WaarBenJij.nu Auckland, here we come - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gert & Jacqueline - WaarBenJij.nu

Auckland, here we come

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert & Jacqueline

04 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het was al 2 uur 's nachts toen we incheckten bij het Gateway hotel, circa 3 km van de luchthaven. De luchthavenbus was vol met toeristen en bagage. De route voerde ons langs diverse grote hotelketens. Na een korte nacht hebben we ontbeten en gingen we naar de camper verhuurbedrijf. Na de briefing gingen we naar de Pick'nSave supermarkt waar we onze inkopen voor de komende dagen deden. En dan op weg naar Takapuna Beach Holiday camping ten noordoosten van Auckland aan de Golf van Hauraki. De eerste kilometers in de camper, in het drukke verkeer, aan de verkeerde kant van de weg is toch weer even spannend. De Waze-navigatie bracht ons zonder problemen naar onze eerste camping. Na het opzetten van ons 'kamp' zaten we klaar, genoten van het uitzicht op Rangitoto Island Scenic Reserve. Na een tijdje lopen we naar het busstation om de vertrektijden te weten te komen van de bus naar Auckland City de volgende ochtend. Terug bij de camper hadden we een lichte maaltijd en maakten een wandeling langs de kustlijn 'het oude lavapad'. Na onze terugkeer gingen we vroeg op pad om te herstellen van de jetlag en korte nachtrust. De volgende ochtend lopen we langs het strand naar het busstation. Na een bustour van 20 minuten waren we bij de wereldberoemde Sky Tower, 328 m hoog. Natuurlijk gingen we naar boven en genoten van het uitzicht rondom. Waar Jacqueline bij de Vancouver Lookout seniorenkorting kreeg mocht zij voor de Sky Tower het volle pond betalen. Hoewel we de Sydney-toren, de Vancouver-toren en - alleen GJ - de Ho Chi Ming Financial Tower hebben bezocht, was het opnieuw indrukwekkend. Genoten van elk moment. We leerden dat de stad 'belegerd' is, overal zijn bouwwerkzaamheden gaande. Deels om de volledige cirkel van de metro te voltooien en als voorbereiding op de derde en laatste evenement van 17 tot 20 december 2020 als hoogtepunt van de 36ste America’s Cup World Series als de teams samenkomen in Auckland. De minihavencruise - veerboottocht - naar Davenport bood een mooi uitzicht op de oevers rond Auckland. Bij Davenport beklommen we Mount Victoria, een van de twee forten om de stad te verdedigen tegen een Russische aanval in de 19e eeuw. De Kiwi's hielden het gebied in zijn originele Victoriaanse stijl. Zoals we in Zuid-Afrika, Namibië en Vancouver hebben ervaren, worden gebouwen die dateren uit de late 19e eeuw erg gewaardeerd juist omdat zij uit de begin periode van de steden dateren. Eenmaal terug in de stad liepen we Albert Park in, bezochten het Old Government House en Old Arts Building met zijn klokkentoren. Het park en de tuinen rondom de universiteitsgebouwen zijn stille, vreedzame plekken. Geweldige plek om na te denken over de studies die men doet. Vanaf hier lopen we naar de gerenoveerde wijken Wynyard Quarter, Viaduct Basin en Fish Market voor een heerlijke maaltijd. lichte vismaaltijd in restaurant Good George. Daar leerden we een nieuw fenomeen kennen; klanten werd gevraagd – beter ze krijgen de instructie – om hun creditcard te overhandigen voordat ze werden bediend. Het alternatief is om elke ronde vooraf te betalen; en dat voor een high trust samenleving die NZ lijkt te zijn. In het donker (21.00 uur) vonden we onze weg terug naar de camper en doken in bed voor een goede nachtrust na een welbestede dag. Morgen gaan we met de helikopter naar de Gibbs Farm!

• 09 Februari 2020 - 18:33

Jed:

Sounds like a nice day of touring the city. I have never heard of handing over your credit card first. Enjoy

• 13 Februari 2020 - 21:17

Hennie:

Mooi, mooi!
    Wij herinneren ons de SKY-Tower: de lift had geloof ik een glazen vloer.....wat best wel voor enige 'hoogtevrees' zorgde!