Op weg naar Christchurch - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Gert & Jacqueline - WaarBenJij.nu Op weg naar Christchurch - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Gert & Jacqueline - WaarBenJij.nu

Op weg naar Christchurch

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert & Jacqueline

23 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Een van de baaien van het schiereiland Otago diende als ontbijtlocatie. Zondagochtend vroeg bijna geen auto's, sommige moeders rennen terwijl ze hun peuter in een driewieler de berg op duwen en een kano voor zes personen op het water. Een prachtig plaatje is het. We volgen de baaiweg naar Dunedin en vervolgens via de SH1 naar het Octagon in het stadscentrum. Dunedin, de voormalige naam Edinburg, het financiële centrum van de 19e eeuw, heeft een aantal prachtige Victoriaanse gebouwen. Het Octagon is een 8-hoekig plein omgeven door kleine tuinen en in het midden het beeld van de Schotse dichter Robert Burns. Ook bevindt zich aan de Octagon de Public Art Gallery met een expositie van Opavivira. Twee van de kunstwerken symboliseren de vervuiling van de oceanen. De werken brachten ons herinneringen aan ons bezoek aan museum Voorlinde in Wassenaar afgelopen herfst vanwege de materialen die gebruikt zijn in het kunstwerk, textiel. Onze volgende stop wordt Mt. Cook, de hoogste berg van NZ (3754m). We komen laat in de middag aan bij de zuidkust van Lake Pukaki met een helderblauwe lucht er boven en de zon die vanuit het westen op de besneeuwde top van Mt Cook scheen. Een betere omgeving zou je je niet kunnen voorstellen om de berg van een afstand circa 90 km te bekijken. De nacht viel bijna in het Lake Tekapo Holiday Park, zo'n 50 km ten oosten, toen we aankwamen. De volgende ochtend is het begin van de laatste echte reisdag naar Christchurch. In de middag stopten we bij het Glentunnel Holiday Park circa 60 km ten westen van Christchurch. Dinsdagochtend verzamelen we onze spullen in de reistassen en maken we de camper klaar om in te leveren bij het verhuurbedrijf. Daarna een stadsbezoek aan Christchurch en een laatste nacht in hotel ‘Tower in the Park’ voordat we woensdagochtend om 7 uur naar Sydney vliegen.

• 24 Februari 2020 - 16:58

Jed:

Beautiful photo of Mt. Cook

• 26 Februari 2020 - 10:32

HSEQ Im Operations:

Leuk!
    Groeten van team vanuit Vianen!